söndag 11 augusti 2013

Nystart!

Hej allihopa!

Hittade precis tillbaka till denna gamla blogg och tänkte rusta upp den lite!
Nu ska jag försöka skriva lite oftare och iallafall ha en bokrecension i veckan:)
Det är värt ett försök så jag hoppas att ni stannar!

Hoppas att ni har haft en fantastisk sommar! Själv har jag levt in och ur resväskan hela sommarlovet:)
Det är första gången i hela mitt liv jag inte spenderar hela sommaren med släkten i Frankrike, så jag försökte hålla mig uppbokad för att inte sakna det för mycket! Jag hann iallafall med två veckors konfirmations läger, en snabb tripp till France, Ett besök hos vargarna i Dalarna, Sälsafari, Skärgården och tillsist en liten tur med segelbåten!
Det känns så konstigt eftersom jag inte hunnit måla någonting på hela sommaren, men nu när hösten är påväg ska jag dra igång igen!
Hösten, jag älskar det ordet!
Det är min absoluta favorit tid på året, den är helt fantastisk! Att se hur alla löv långsamt ändrar färg, man får ta fram kängorna och kappan och sitta inne och läsa med en kopp te i handen.
Eller för min del, ta fram staffliet och måla lite.
Hösten är också den bästa tiden för mig eftersom den ger mig så mycket inspiration att skapa olika saker.
Det blir helt enkelt lite lättare att komma på en idé till en tavla eller en dikt, eller skissa upp vad jag vill sy. Varför vet jag inte, men en sak är jag säker på: Jag älskar hösten!
Nu kan jag knappt vänta att den ska komma. Jag kom tillochmed på mig själv att leta efter gula löv när jag red ut häromdagen.

Idag har det regnat och åskat och det har fått mig på riktigt hösthumör, så dagen till ära har jag skapat en liten spellista med de bästa låtarna att lyssna på när löven faller!


The Beatles- Yesterday
The White Stripes- You´ve got her in your pocket
Relient K- (If you want it)
Death Cab for Cutie- Meet me on the equinox
Håkan Hellström- Går vidare
Kent- Pärlor
Ane Brun- Big in Japan
Yellow- Coldplay
Bon Iver- Holocene och Blindsided
Coldplay- Yellow och Charlie Brown
Ben Howard- Old pine
Regina Spector- Eet och Samson
Birdy- White winter hymnal
Band of Horses-The First song
Ed Sheeran- The A Team Acoustic
Iron&Wine- Faded from the winter
Mumford&Sons- Winter Winds
The Red Hot Chili Peppers- My Friends
Thriving Ivory- Come November
Debussy- Clair De Lune



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar