Om mig

Hej! Jag heter Natalie och är 15 år. Jag bor en liten bit utanför stockholm tillsammans med min familj och mina husdjur.

Mina absolut största intressen är att läsa och skriva. Jag är en riktig bokslukare som läser allt från noveller till riktiga tegelstenar. Jag älskar känslan av att kura ihop sig i min läsfotölj och bara låta boken sluka mig. Jag älskar också att skriva noveller och gör det ganska ofta, dock är jag lite för blyg för att visa dem riktigt än... :)
Jag kommer från en riktig konstnärsfamilj så kreativiteten har jag alltid haft i mig! Jag började att måla väldigt tidigt och sedan har jag bara fortsatt! Jag målar oftast akryd på canvas men älskar att exprimentera med olika material och färger. Jag tecknar också en del och målar akvarell!
Jag håller också på med poesi, teater, fotografi och att sy så det är ett under att jag hinner med allt annat:)
Att få uttrycka mig hur jag vill är en av de viktigaste sakerna för mig, utan det så skulle jag nog explodera. Jag hinner oftast knappt göra färdigt en målning innan jag börjar planera en ny!
Även fast det låter klyshigt så älskar jag verkligen konsten och sättet det kan påverka människor på, och hur det kan få mig att må bra när man mår som värst.
Jag går teater-musik inriktning i skolan och älskar att hålla på med musik och drama!
Mina favoritband är The Beatles, Placebo, The White Stripes och Nirvana:)

Bortsett från allt detta så håller jag på med djur och välgörenhet.
Jag har alltid haft djur sålänge jag kan minnas och kan knappt föreställa mig ett liv utan dem! Hemma har jag två hundar, ödlor och en liten kanin. De är de bästa jag har och de finns alltid där för mig när jag behöver dem! Helgerna brukar jag spendera i stallet tillsammans med alla fina hästar och människor som finns där! Jag har också en sjuklig facination av vargar och tycker att de är de vackraste djuren som finns!
Att hjälpa andra och rättvisa är väldigt viktigt för mig och något som jag engagerar mig väldigt mycket i. Jag har varit vegetarian i två år nu och samarbetar med djurens rätt så mycket jag kan!
Det är så fantastiskt kul att kunna hjälpa till och faktiskt göra skillnad!

Det är så himla svårt att skriva om sig själv så det får räcka med det!
Här på bloggen kommer jag att skriva om det som ligger mig nära hjärtat, bokrecensioner, sångtexter,dikter och publicera lite av mina målningar då och då!

Hoppas att ni stannar!
//Natalie