måndag 19 december 2011

Bokrecension: Törst av Richelle Mead



Efter två år på rymmen är Rose Hathaway och Lissa Dragomir tillbaka till internatskolan för vampyrer, S:t Vladimir. För Rose väntar en lång och hård utbildning för att bli Lissas beskyddare, men de kommer många hinder på vägen som får henne att koncentrera sig på annat. Som till exempel hennes snygga ryska privatlärare, Dimitri. Rose blir förälskad direkt. Även fast Dimitri efter ett tag också börjar få känslor för henne så måste de dölja det för resten av skolan eftersom han skulle bli sparkad direkt om någon fick reda på det.

Jag har inte så jättemycket att skriva om denhär boken eftersom det var ganska länge sedan jag läste den (är på sista boken nu). 

Jag har egentligen en sorts hat-kärlek till denna bok eftersom jag avgudar serien, men just denna bok var inte en av dom bästa.  Den var väldigt seg i början och själva berättelsen blir inte spännande förren Dimitri kommer in i bilden. Ärligt talat så skulle denna bok inte vara någonting utan honom.
Han är en underbar karaktär som får boken att ta en ny vändning.
Det positiva med denna bok är att den går väldigt snabbt att läsa och svår att lägga ned.
Det negativa måste nog vara all krånglig information om olika vampyrsorter och deras livsstil man får i det första kapitlen. Men när man väl har lärt sig allt är det väldigt komplicerat att förklara alla jobbiga namn för folk när man pratar om boken (Som t.ex Moroi, Strigoi, Dhampir mm.)

Jag rekommenderar denna bok till alla vampyrälskare där ute!
Om ni står ut med första boken så lovar jag att serien blir bättre och bättre för varje bok! De sista är riktigt underbara och några av de bästa böckerna jag läst i hela mitt liv!

Den får 2/5 poäng

Imorgon recenserar jag del 2: Fruset blod

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar